• چهارشنبه ٧ تير ١٤٠٢-١٢:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٩٧٤
نجفی؛

تلاش برای اصلاح نقاط ضعف در عملکرد قوه قضاییه مشهود است/ رضایت مردم از تحول در دستگاه قضا

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تحول و تعالی در قوه قضاییه توانسته رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد گفت: آنچه که امروز از عملکرد این قوه مشاهده می‌شود تلاش برای اصلاح نقاط ضعف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی در گفتگو با میزان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی گفت: قوه قضاییه در دور جدید مدیریتی در یک دوره تحول و تعالی قرار گرفته است که این رویکرد توانسته رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: آنچه که امروز از عملکرد این قوه مشاهده می‌شود تلاش برای اصلاح نقاط ضعف است. حضور حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در راس این قوه کمک شایانی به اصلاح ساختار و برخی از نواقص موجود که هم کارکنان قوه قضاییه و هم مردم به آن انتقاد داشتند کرده است.

وی یادآور شد: هوشمند سازی و راه اندازی سامانه‌ها که کاهش پروسه قضایی و تعداد پرونده‌ها بلاتکلیف را به همراه داشته از جمله اقدامات قوه قضاییه در سال‌های اخیر است.

سوده نجفی به بازدید‌های استانی رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: بازدید‌های استانی و ورود مستقیم رئیس قوه قضاییه بدون انجام تشریفات خاص و مرسوم که در این دوره بیش از پیش مشاهد می‌شود باعث کاهش فاصله بین مردم و مسئولین و افزایش امید در بین مردم شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضروریت همکاری قوه قضاییه و مدیریت شهری گفت: مدیریت شهری برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود در ارائه خدمات به شهروندان تهران نیاز به همکاری و همراهی همه نهاد‌ها به ویژه قوه قضاییه که یکی از ارکان مهم کشور است دارد.

وی ادامه داد: استنکاف از اجرای قانون و ترک فعل در برخی از موارد همچون اجرای قانون هوای پاک توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور مشکلاتی را برای شهروندان در پی دارد که انتظار می‌رود قوه قضاییه در این موارد ورود جدی داشته باشد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: ساماندهی آسیب‌های اجتماعی موجود در شهر تهران به ویژه معتادان متجاهر و کودکان کار که اخیرا نشست و بازدیدی به همین منظور با مسئولان قوه قضاییه در یکی از مناطق آسیب پذیر داشتیم می‌تواند با همکاری قوه قضاییه، مدیریت شهری و سایر نهاد‌های مربوطه نتایج خوبی برای شهر و شهروندان به همراه داشته باشد. قطعا حل همه مشکلات شهر تهران نیازمند همراهی و همکاری همه نهاد‌ها است و مدیریت شهری به تنهایی قادر به انجام آن نیست و امیدواریم ورود مشترک قوه قضاییه و مدیریت شهری به برخی از مسائل شهر تهران تداوم داشته باشد تا با استفاده از ظرفیت این دو نهاد در راستای حل مشکلات گام برداریم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: